Společně to zvládneme
  • ÚVOD
  • O PROJEKTU
  • INKLUZE
    • ROZHOVORY O INKLUZI
    • OTÁZKY A ODPOVĚDI
    • PŘÍKLADY DOBRÉ PRAXE
    • KOORDINÁTOR INKLUZE VE ŠKOLE
    • UŽITEČNÉ ODKAZY
  • ŠPP
    • ODBORNÍ PRACOVNÍCI >
      • ŠKOLNÍ PSYCHOLOG
      • SPECIÁLNÍ PEDAGOG
      • SOCIÁLNÍ PEDAGOG
  • VZDĚLÁVÁNÍ
  • VZOROVÉ HODINY
  • KE STAŽENÍ
  • DOTAZNÍK
  • KONTAKT
Jedna z klíčových aktivit projektu se týká vzdělávání učitelů a prohloubení jejich profesních kompetencí. Vzhledem k tomu aktuálně nabízíme tři akreditované kurzy v rámci DVPP, které jsou určeny i pro učitele základních škol, které nejsou v projektu přímo zapojeny.
​
Kurzy DVPP jsou určeny pro kolektiv pedagogů (max. 20 osob), probíhají vždy na dané ZŠ.

Více informací k obsahu kurzů:
Lektorka kurzů: Najmonová Marie, tel.: 603 551 160, mail: riasek@volny.cz

Zájemci si mohou kurzy objednat:
Nouzová Jitka, tel.: 602 102 315, mail: nouzova@dcjk.cz


Jak pracovat s kulturní odlišností ve škole (8 hodin)
Cílem tohoto vzdělávacího programu je podpora rozvoje interkulturních kompetencí učitele, a to s využitím praktických cvičení. Problematika kulturní odlišnosti ve škole je v rámci kurzu probírána ze dvou pohledů. První část je věnována především žákům, kteří pocházejí z odlišného kulturního prostředí (sociokulturní odlišnost, žák s odlišným mateřským jazykem) a přístupům, které by měl učitel při práci s těmito žáky využít. Druhá část se zabývá problematikou multikulturní výchovy ve škole obecně, tzn. způsoby rozvoje multikulturních kompetencí žáků.
Kurz je osmihodinový a je určen pro učitele prvního i druhého stupně základní školy.

Praktické postupy práce s žáky s ADHD (8 hodin)

Problematika vzdělávání žáků se specifickými poruchami chování je v posledních letech velmi aktuální. Žáků s touto diagnózou v běžných základních školách přibývá. Cílem tohoto vzdělávacího programu je tedy primárně seznámit účastníky s problematikou specifických poruch chování (především ADHD), s jejich etiologií, projevy a diagnostikou. V rámci kurzu je dále kladem důraz na osvojení si specifických metod a přístupů v práci učitele s žákem s ADHD.
Kurz je osmihodinový a je určen pro učitele prvního i druhého stupně základní školy.

Praktické postupy práce s žáky s ADHD (16 hodin)

Problematika vzdělávání žáků se specifickými poruchami chování je v posledních letech velmi aktuální. Žáků s touto diagnózou v běžných základních školách přibývá. Cílem tohoto vzdělávacího programu je tedy primárně seznámit účastníky s problematikou specifických poruch chování (především ADHD), s jejich etiologií, projevy a diagnostikou. V rámci kurzu je dále kladem důraz na osvojení si specifických metod a přístupů v práci učitele s žákem s ADHD.
Kurz je šestnáctihodinový a je určen pro učitele prvního i druhého stupně základní školy. Kurz je rozdělen na dva osmihodinové bloky, kdy ten druhý je zaměřen na práci s případovými studiemi žáků s diagnózou ADHD.

Rozvoj diagnostických kompetencí učitele v oblasti detekce rizikových jevů (16 hodin)

V rámci kurzu budou účastníci seznámeni s častými rizikovými jevy, které mohou působit na děti v průběhu jejich vývoje, včetně možných důsledků ve formě rizikového chování nebo psychických poruch. Budou popsány základní charakteristiky rizikových jevů, jejich etiologie, projevy a dopady na dítě tak, aby byl pedagog podle zjevných symptomů schopen rozpoznat jejich příčinu v některém z rizikových jevů a byl schopen poskytnout dítěti podporu a nasměřovat jej na adekvátní odbornou pomoc.

Účastníci se seznámí s konkrétními diagnostickými a intervenčními metodami a postupy, které by měl pedagog znát a umět je použít při podezření na existenci některého rizikového jevu v rodině dítěte či u dítěte. Účastníci se naučí rozpoznávat projevy jednotlivých rizikových jevů, a pracovat na jejich řešení.

Pedagogové budou dále seznámeni s právními předpisy, které se vztahují k problematice spolupráce školy při řešení situace jakkoli ohroženého dítěte (zejména zákon č. 359/1999 Sb. o sociálně právní ochraně dětí) a právními předpisy, které ukládají školám a školským zařízením oznamovací povinnost (zákon č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí, § 10 odst. 4) a povinnost sdělení potřebných údajů podle zákona o SPOD na výzvu OSPOD (zákon č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí, § 53 odst. 1). Účastníci rovněž získají informace o sociálních službách, školských a zdravotnických službách a službách sociálně-právní ochrany dětí v regionu, kde je seminář realizován.

Součástí interaktivního semináře je vyzkoušení navozených modelových situací k probírané tématice, řešení konkrétních dotazů účastníků a diskuse problematiky frekventantů.

Modelové situace vychází z reálného prostředí školy, ve kterých si účastníci vyzkouší rozhovor s ohroženým dítětem, od okamžiku, kdy se dozvěděli nebo pojali podezření o možném rizikovém jevu, vč. hledání řešení a dostupných zdrojů.

Picture
Picture
Created by Bratři webu www.bratriwebu.cz
  • ÚVOD
  • O PROJEKTU
  • INKLUZE
    • ROZHOVORY O INKLUZI
    • OTÁZKY A ODPOVĚDI
    • PŘÍKLADY DOBRÉ PRAXE
    • KOORDINÁTOR INKLUZE VE ŠKOLE
    • UŽITEČNÉ ODKAZY
  • ŠPP
    • ODBORNÍ PRACOVNÍCI >
      • ŠKOLNÍ PSYCHOLOG
      • SPECIÁLNÍ PEDAGOG
      • SOCIÁLNÍ PEDAGOG
  • VZDĚLÁVÁNÍ
  • VZOROVÉ HODINY
  • KE STAŽENÍ
  • DOTAZNÍK
  • KONTAKT