Společně to zvládneme
  • ÚVOD
  • O PROJEKTU
  • INKLUZE
    • ROZHOVORY O INKLUZI
    • OTÁZKY A ODPOVĚDI
    • PŘÍKLADY DOBRÉ PRAXE
    • KOORDINÁTOR INKLUZE VE ŠKOLE
    • UŽITEČNÉ ODKAZY
  • ŠPP
    • ODBORNÍ PRACOVNÍCI >
      • ŠKOLNÍ PSYCHOLOG
      • SPECIÁLNÍ PEDAGOG
      • SOCIÁLNÍ PEDAGOG
  • VZDĚLÁVÁNÍ
  • VZOROVÉ HODINY
  • KE STAŽENÍ
  • DOTAZNÍK
  • KONTAKT

když se řekne "inkluzivní vzdělávání"

Inkluzivní vzdělávání umožňuje rovný přístup ke vzdělávání, spravedlivou a přiměřenou podporu zohledňující různé vzdělávací potřeby žáků, tak aby plně využili svého studijního potenciálu.
Akční plán inkluzivního vzdělávání na období let 2016-2018 ►

existuje český ekvivalent k "inkluzivní"?

Výraz "inkluzivní vzdělávání" je shodný s výrazem "společné vzdělávání".

koho se společné vzdělávání týká?

Společné vzdělávání je konceptem, který je nejen přínosem pro všechny aktéry výchovně vzdělávacího procesu - žáky, rodiče a pedagogy, ale také veřejnost. V rámci společného vzdělávání je zohledněna samozřejmost soužití jedinců s různými schopnostmi a dovednostmi ve společnosti.

jakými principy se řídí společné vzdělávání?

  • rovný přístup ke vzdělání
  • rozdílnost ve schopnostech žáků je chápána jako přirozená součást lidských kolektivů
  • zohlednění individuálních vzdělávacích potřeb žáků  -  využití podpůrných opatření ve vzdělávání
  • překonávání bariér ve vzdělávání
  • podporuje spolupráci školy a rodiny

utrpí kvalita výuky během společného vzdělávání?

Efektivní a kvalitní společné vzdělávání je především o takových výukových přístupech, které zohledňují individuální potřeby všech žáků. To platí jak pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, tak pro žáky bez speciálních vzdělávacích potřeb.

společné vzdělávání z hlediska žáka

Z hlediska každého žáka zohledňuje společné vzdělávání individualitu. Jsou voleny takové přístupy, které rozvíjejí individuální potenciál u všech žáků. Týká se to všech oblastí výchovně vzdělávacího procesu – volba metod, organizačních forem, hodnocení. Žákům jsou poskytovaná taková podpůrná opatření, která podpoří jejich individuální rozvoj v oblasti dovednostní, znalostní a osobnostní.

společné vzdělávání z hlediska rodiče

Jedním ze základních principů společného vzdělávání je spolupráce školy a rodiny žáků. Škola akceptuje a vychází z toho, že jsou pro ni rodiče nejdůležitějšími partnery v jejich práci a nabízí jim odbornou pomoc při výchově jejich dětí. Rodiče se aktivně zapojují do výchovně vzdělávacího procesu svých dětí ve škole.

společné vzdělávání z hlediska pedagoga

​Pedagog je klíčovým aktérem společného vzdělávání. Dokáže rozpoznat individuální potřeby svých žáků a volí vzhledem k tomu vhodné přístupy, které vedou k rozvoji každého žáka. Je pro žáky i jejich rodiče podporou v rámci výchovně vzdělávacího procesu ve škole. 
Picture
Picture
Created by Bratři webu www.bratriwebu.cz
  • ÚVOD
  • O PROJEKTU
  • INKLUZE
    • ROZHOVORY O INKLUZI
    • OTÁZKY A ODPOVĚDI
    • PŘÍKLADY DOBRÉ PRAXE
    • KOORDINÁTOR INKLUZE VE ŠKOLE
    • UŽITEČNÉ ODKAZY
  • ŠPP
    • ODBORNÍ PRACOVNÍCI >
      • ŠKOLNÍ PSYCHOLOG
      • SPECIÁLNÍ PEDAGOG
      • SOCIÁLNÍ PEDAGOG
  • VZDĚLÁVÁNÍ
  • VZOROVÉ HODINY
  • KE STAŽENÍ
  • DOTAZNÍK
  • KONTAKT